Obliczanie procentu z danej liczby
Bezpłatne
Course Features
- Lectures 0
- Quizzes 0
- Duration 50 hours
- Skill level All levels
- Language English
- Students 0
- Assessments Yes
Zadanie 1
Oblicz:
ROZWIĄZANIE:
WSKAZÓWKI:
1. Zamień procent na ułamek (zwykły bądź dziesiętny); aby zamienić procent na ułamek należy liczbę określającą ten procent podzielić przez 100.
2. Wykonaj mnożenie.
Kiedy mnożymy liczbę przez ułamek dziesiętny ważne aby pamiętać o prawidłowym umiejscowieniu przecinka; w przypadku ułamków zwykłych wynik przedstaw w jak najprostszej postaci (skróć ułamki).
Zadanie 2
W szkole, w której uczy się 1125 uczniów, w wymianie zagranicznej wzięło udział 1,6%. Ilu uczniów wzięło udział w wymianie?
ROZWIĄZANIE:
Odpowiedź: W wymianie wzięło udział 18 osób.
Zadanie 3
Ile to sekund:
ROZWIĄZANIE:
WSKAZÓWKI:
1. Zamień godzinę na sekundy.
Zauważ, że jedna godzina to 60 minut a każda minuta to 60 sekund więc aby obliczyć ile sekund ma jedna godzina należy wymnożyć 60 przez 60 sekund.
2. Oblicz 80% z liczby 3600.
Zamień procenty na ułamek (zwykły lub dziesiętny) a następnie wymnóż przez liczbę sekund. Wykonując działanie na ułamkach dziesiętnych pamiętaj o właściwym umiejscowieniu przecinka. Mnożąc natomiast przez ułamek zwykły pamiętaj, że zanim wymnożysz obie liczby możesz uprościć (skrócić) ułamki.
WSKAZÓWKI:
1. Oblicz ile sekund ma jedna doba. Wiedząc, że jedna godzina to 3600 s (60 razy 60s) pomnóż to przez 24 godziny (tyle godzin liczy jedna doba).
2. Oblicz 15% z liczby 86400.
WSKAZÓWKI:
1. Zamień minutę na sekundy.
2. Oblicz 1% z liczby 60.
Zadanie 4
Oszacuj z dokładnością do jedności:
ROZWIĄZANIE:
WSKAZÓWKI:
1. Oblicz 33% z liczby 18.
Zamień procenty na ułamek zwykły bądź dziesiętny a następnie wykonaj mnożenie.
2. Oszacuj wynik z dokładnością do jedności. Zwróć uwagę na liczbę stojącą po przecinku gdyż od niej zależy czy cyfra znajdującą się tuż przed przecinkiem pozostanie bez zmian czy zwiększy się o 1.
Zadanie 5
Pewna szkoła sportowa liczy 250 uczniów. 60% wszystkich uczniów stanowią chłopcy, a 30% chłopców trenuje pływanie. Ilu chłopców z tej szkoły trenuje pływanie?
ROZWIĄZANIE:
WSKAZÓWKI:
1. Oblicz ilu chłopców liczy ta szkoła (oblicz 60% z liczby 250).
2. Oblicz jaki procent chłopców trenuje pływanie (oblicz 30% z liczby 150).
Odpowiedź: Pływanie trenuje 45 chłopców.
Zadanie 6
W pewnym liceum są dwie klasy pierwsze. W I a jest 30 uczniów, w tym 40% dziewcząt, a w I b jest 25 uczniów, w tym 56% chłopców.
a) W której klasie jest więcej dziewcząt? O ile więcej?
b) W której klasie jest więcej chłopców? O ilu więcej?
ROZWIĄZANIE:
WSKAZÓWKI:
1. Oblicz liczbę dziewcząt w klasie Ia – oblicz 40% z liczby 30.
2. Oblicz liczbę chłopców w klasie Ia – od liczby wszystkich uczniów odejmij liczbę dziewcząt.
3. Oblicz liczbę chłopców w klasie Ib – oblicz 56% z liczby 25.
4. Oblicz liczbę dziewcząt w klasie Ib – od liczby wszystkich uczniów odejmij liczbę chłopców.
5. Mając dane dotyczące liczby dziewcząt w obu klasach oblicz o ile więcej dziewcząt uczęszcza do klasy Ia – odejmij od liczby dziewcząt z klasy Ia liczbę dziewcząt z klasy Ib.
6. Oblicz o ilu więcej chłopców uczęszcza do klasy Ia – odejmij od liczby chłopców z klasy Ia liczbę chłopców z klasy Ib.
Odpowiedź: Więcej dziewcząt jest w klasie Ia ( o jedną dziewczynę więcej niz w klasie Ib). W klasie Ia jest również 4 chłopców więcej niż w klasie Ib.
Zadanie 7
W szkole liczącej 360 pierwszoklasistów przeprowadzono test z matematyki. Na wykresie przedstawiono ile procent uczniów otrzymało poszczególne oceny. Odpowiedz na pytania:
a) Ilu uczniów otrzymało oceny niższe od dobrej?
b) Ilu uczniów otrzymało oceny wyższe od dostatecznej?
ROZWIĄZANIE:
UCZNIOWIE KTÓRZY UZYSKALI OCENY NIEDOSTATECZNE
UCZNIOWIE KTÓRZY UZYSKALI OCENY DOPUSZCZAJĄCE
UCZNIOWIE KTÓRZY UZYSKALI OCENY DOSTATECZNE
UCZNIOWIE KTÓRZY UZYSKALI OCENY DOBRE
UCZNIOWIE KTÓRZY UZYSKALI OCENY BARDZO DOBRE
WSKAZÓWKI:
1. Odczytaj dane z wykresu. Oblicz ile osób otrzymało poszczególne oceny (oblicz procent z danej liczby).
2. Oblicz ile osób otrzymało oceny niższe od dobrej (oceny niedostateczne, dopuszczające i dostateczne)
3. Oblicz ile osób otrzymało oceny wyższe od dostatecznej (oceny dobre i bardzo dobre).
ODPOWIEDŹ: Oceny niższe od dobrej otrzymało 306 osób, natomiast oceny wyższe od niedostatecznej 54 osoby.
Odwiedzając dowolną witrynę internetową, dla polepszenia jakości usług może ona przechowywać lub pobierać informacje w przeglądarce, głównie w formie plików cookie. Tutaj możesz zarządzać tymi ustawieniami.